Udało ci się zdać prawo jazdy, ale w godzinach pracy urzędu jesteś w szkole lub w pracy? W takiej sytuacji nie pozostaje ci nic innego, jak upoważnić kogoś do odebrania twojego dokumentu.Jak napisać upoważnienie do odbioru prawa jazdy? Jakie dane powinno zawierać? Sprawdź lub skorzystaj ze wzoru.
Pełnomocnictwo jest jednostronnym oświadczeniem woli, co oznacza, że Ty, jako właściciel prawa jazdy, oświadczasz, że osoba upoważniona ma prawo odebrać dokument w Twoim imieniu. Osoba upoważniana nie musi wyrażać pisemnej zgody na pełnomocnictwo.
Żeby upoważnienie miało moc, wystarczy, że wyrazisz wolę na piśmie.
Oznacza to także, że nie musisz korzystać ze wzoru. Kiedy na przykład nie masz druku pod ręką ani nie masz dostępu do drukarki, możesz sporządzić pełnomocnictwo na zwykłej kartce papieru. Musisz w nim napisać kim jesteś, kogo upoważniasz i do czego. Podaj swoje dane oraz dane osoby, którą upoważniasz wraz ze stopniem pokrewieństwa. To ważne, ponieważ upoważniając osobę spokrewnioną jesteś zwolniony z opłaty.
Określ, czego dotyczy upoważnienie. W tym przypadku będzie to odbiór dokumentu prawa jazdy wystawionego na Twoje nazwisko.
Sprzedaż samochodu firmowego pod kątem umowy i samej czynności nie różni się specjalnie od sprzedaży pojazdu prywatnego. W grę wchodzą jeszcze jednak obowiązki podatkowe. Sprawdź, w jaki sposób rozliczyć sprzedaż...
Czytaj więcejWspółwłasność samochodu występuje w polskiej rzeczywistości bardzo często. Najczęściej współwłaścicielami są małżonkowie albo dzieci – nawet te, które nie mają jeszcze prawa jazdy. W ten sposób zbierają sobie zniżki na...
Czytaj więcejZa młodego kierowcę uważa się osobę, która jest w wieku 18-25 lat, a uprawnienia do prowadzenia pojazdów ma nie dłużej niż 2 lata – czas ten liczony jest od momentu...
Czytaj więcejSamochód unikatowy to pojazd, który wyróżnia się spośród masowej produkcji swoim charakterem, historią lub niezwykłymi cechami. Dla jednych to perełka kolekcjonerska, dla innych wyjątkowe narzędzie codziennego użytku. Co właściwie decyduje...
Czytaj więcej