Jakie kombi do 30 tys. wybrać? TOP 10

Samochód z nadwoziem kombi
opublikowano: 25 października 2024 aktualizacja: 5 listopada 2024 autor: redakcja

Kombi do 30 tys. jesteś w stanie znaleźć w ofercie rozmaitych marek, jeśli nie bierzesz pod uwagę najnowszych modeli. Na co zwrócić uwagę, wybierając rodzinne kombi? Sprawdź nasz wybór 10 najciekawszych modeli!

Samochód z nadwoziem kombi to rozwiązanie często wybierane przez rodziny. Wszystko dlatego, że w kombi mieszczą się bez problemu nie tylko pasażerowie, ale również ich bagaże. To z kolei sprawia, że wygoda poruszania się takim autem jest wysoka nawet na długich dystansach. Zanim jednak zaczniesz szukać kombi do 30 tys., musisz zastanowić się, na co zwrócić uwagę podczas zakupu i czego unikać.

Kombi do 30 tys. – o czym trzeba pamiętać?

W nadwoziu kombi charakterystyczne są dwie rzeczy. Ma ono 4 słupki, dzięki czemu jest dłuższe niż nadwozie np. w sedanie. Jednocześnie jest niższe od SUV-a, którego przestrzeń załadunkowa może być zbliżona litrażem. Szerokość auta, często większa niż modeli typowo miejskich, np. hatchbacków, pozwala zmieścić na tylnym siedzeniu dwa foteliki i pasażera. To czyni kombi do 30 tys. chętnie wybieranym autem rodzinnym.

Słabe punkty kombi – na to zwróć uwagę!

Jak każde auta kombi również mają swoje wady. Są to rzeczy, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu, zwłaszcza że szukasz pojazdu, który nie jest nowy. Mowa o takich rzeczach jak:

  • elektryka – niektóre modele znane są z tego, że może zawodzić; dotyczy to np. widniejącego w zestawieniu Forda Focusa III Kombi,
  • skrzynia biegów w wersji Multitronic – taka, jaką montowano m.in. w Seacie Exeo,
  • korozja, zwłaszcza na progach – często dotykająca Toyoty i Ople Astry w wersji kombi,
  • problemy ze stacyjkami.

Zawsze warto zabrać pojazd na kanał, aby specjalista sprawdził stan podwozia i zajrzał pod maskę. Auto kombi przed zakupem dobrze jest też sprawdzić, jeśli chodzi o historię pojazdu. Potrzebujesz do tego:

  • daty pierwszej rejestracji,
  • numeru VIN,
  • numeru rejestracyjnego.

W ten sposób dowiesz się, czy auto jest faktycznie bezkolizyjne, jeśli tak deklaruje jego właściciel. Innymi rzeczami, które warto ocenić, są:

  • obecność dodatkowego wyposażenia – zwykle podnosi cenę pojazdu, ale warto sprawdzić, czy to wyposażenie, np. zamontowane rolety w oknach, jest sprawne,
  • rozmiar kanapy i dostępność systemów do montażu fotelików – bardzo ważny aspekt, jeśli jeździsz z małymi dziećmi,
  • rozmiar bagażnika i jego budowa – na przykład obecność progów lub ich brak, a także sposób składania tylnej kanapy,
  • przebieg – im mniejszy, tym lepiej, ale podejrzanie niski może świadczyć o tym, że licznik jest przekręcony.

Toyota Avensis III Wagon

Toyota Avensis III Wagon

Modele z 2010 roku z silnikiem 2.0 diesla i manualną skrzynią biegów jesteś w stanie kupić za ok. 21 000 zł. Oznacza to moc napędową od 126 do 177 KM, zależnie od wersji auta. Modele z silnikiem benzynowym mają nieco słabszy napęd, bo od 132 do 152 KM. Jest to wersja przedliftingowa, która była produkowana od 2009 do 2018 roku.

To jeden z niewielu przypadków, kiedy wersję kombi poddano testom Euro NCAP. Co więcej, ten samochód kombi przeszedł test znakomicie, bo otrzymał 5 gwiazdek. Użytkownicy cenią go przede wszystkim za niską awaryjność, a także duże, wygodne do zagospodarowania wnętrze. Jednocześnie model miewa problemy z karoserią, która może rdzewieć, zwłaszcza w newralgicznych miejscach – na przykład na progach.

Opel Astra J Sports Tourer

Opel Astra J Sports Tourer

Model ten z przebiegiem 200 000 km, w wersji 1,6 (110 KM) z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów kosztuje średnio 28 000 zł, jeśli patrzysz na auto wyprodukowane w 2015 roku. Tańsze są starsze modele albo te, które mają wyższy przebieg. Ople Astry J Sport Tourer produkowane między 2009 a 2015 rokiem są dostępne w trzech różnych napędach:

  • silnik benzynowy od 1,4 do 1,6 (100 do 180 KM),
  • wersja na olej napędowy od 1,3 do 2,0 (od 95 do 165 KM),
  • model na gaz LPG z silnikiem 1,4 i 140 KM.

Na pewno warto zwrócić uwagę na duży bagażnik! Pojemność bagażnika waha się od 500 do nawet 1550 litrów. Na tylną kanapę zapakujesz nawet trójkę dzieci, więc jest to dobry samochód rodzinny. Są jednak też wady, na które mogą narzekać użytkownicy; wymieniają oni m.in. skrzynie biegów, które mogą sprawiać problemy, a także karoserię, która niekoniecznie dobrze wytrzymuje upływ czasu.

Ford Focus III Kombi

Ford Focus III

Za model z 2016 roku, z silnikiem 1.5 w dieslu i manualną skrzynią biegów, przy przebiegu ok. 150 tysięcy możesz zapłacić równo 30 tys. złotych. Starsze modele lub takie z większym przebiegiem będą adekwatnie tańsze. Wersję tę, produkowaną od 2011 do 2018 roku, znajdziesz w dwóch silnikach:

  • benzynowym od 1,0 do 2,0 z mocą od 100 do nawet 250 KM,
  • diesla od 1,6 do 2,0, z mocą od 95 do 163 KM.

Dlaczego wiele osób decyduje się na ten model, a nie wersję Ford Focus II, szukając kombi do 30 tys? Przede wszystkim nawet w podstawowych wersjach jest on nieźle wyposażony, a przy tym oszczędny w eksploatacji. Warto jednak mieć na uwadze, że wersje ze słabszym silnikiem mogą nie dawać sobie rady tak, jak byś tego chciał. Co więcej, duża pojemność bagażnika, bo aż 476 l, nie idzie w parze z wygodą we wnętrzu, jeśli chcesz przewozić więcej niż dwójkę małych dzieci.

Volvo V50

Volvo V50

Za Volvo V50 z 2010 roku, w wersji 1,6 l z silnikiem diesla i manualną skrzynią biegów zapłacisz ok. 19 000 zł – i możesz przy tym liczyć na przebieg w okolicach 150 tys. km. Ogólnie model ten produkowany był w latach 2004 do 2012 i występuje w wersjach z dwoma silnikami:

  • benzynowym, gdzie pojemność silnika wynosi od 1,6 do 2,5 l przy mocy od 100 do 250 KM,
  • diesla, gdzie pojemność silnika diesla wynosi od 1,6 do 2,5 l przy mocy od 115 do 180 KM.

Ten pojemny samochód ma zalety takie jak przestronne wnętrze i niezawodne silniki diesla – te szczególnie są chwalone przez użytkowników. Bardzo wytrzymała karoseria i duży komfort jazdy to kolejne plusy tego kombi do 30 tys. Jednocześnie w momencie, gdy coś się zepsuje, koszty napraw, ale i części zamiennych, mogą być bardzo wysokie.

Seat Exeo ST

Seat Exeo

Seat Exeo ST w wersji z 2012 roku kosztuje średnio 29 tys. złotych. Wycena ta dotyczy modeli z silnikiem 2,0 w dieslu, z manualną, ale i automatyczną skrzynią biegów i średnim przebiegiem ok. 150 tys. km. To połączenie praktyczności z nieco mniejszym bagażnikiem, a także ograniczoną ilością miejsca na tylnej kanapie – raczej dla mniejszych rodzin. Gama silnikowa prezentuje się następująco dla modeli produkowanych w latach 2009-2013:

  • benzynowe jednostki o pojemności od 1,6 do 2,0 i mocy od 102 do 211 KM,
  • jednostki diesla z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 l i 143 do 170 KM.

Silnik w tym modelu jest jego mocną stroną, którą doceniają użytkownicy. Wnętrze jest ładne i wygodne, a także odporne na uszkodzenia. Minusem jest natomiast fakt, że jest to jedno z mniejszych kombi do 30 tys.

Hyundai i30 Wagon

Hyundai i30

Hyundai i30 – źródło: Wikipedia/Vauxford, licencja CC 4.0

Za Hundaia i30 Wagon z rocznika 2013 w dieslu (1,6, 110 KM) i z przebiegiem ok. 180 tys. km zapłacisz już ok. 26 tysięcy zł. Wersje z II generacji, które zaliczają się do kombi do 30 tys., produkowane były od 2011 do 2017 roku. Są dostępne w kilku rodzajach silników:

  • benzynowym od 1,4 do 1,6 z mocą od 99 do 186 KM,
  • diesla od 1,4 do 1,6 z mocą od 90 do 128 KM.

To rodzinne auto nie ma większych wad konstrukcyjnych, choć niektórzy skarżą się na silniki wysokoprężne 1,6 z lat 2011-2012. Poza tym cechuje go niskie spalanie. Minus? Tych modeli jest na rynku wtórnym bardzo mało!

Renault Megane Grandtour

Renault Megane

źródło: Wikipedia/ Alexander Migl, licencja CC 4.0

Za Renault Megane Grandtour z silnikiem w benzynie 1,4 (130 KM) i przebiegiem lekko poniżej 200 tys. km możesz zapłacić ok. 25 000 zł. Takie używane kombi będzie jeszcze tańsze, jeśli zdecydujesz się na starsze modele. Cena rośnie natomiast w przypadku lepszego wyposażenia. Generacja III produkowana była od 2008 do 2016 roku i mogła pochwalić się silnikami:

  • benzynowymi od 1,2 do 1,8 (od 100 do 300 KM),
  • diesla od 1,5 do 1,8 (od 95 do 149 KM).

Użytkownicy polecają zwłaszcza wersje z silnikami benzynowymi. Jedną z podstawowych zalet tego modelu jest przestronność. To rodzinne kombi do 30 tys. oferuje wygodę jazdy na tylnej kanapie. To zasługa faktu, że rozstaw osi jest wydłużony, przez co długie trasy są szczególnie wygodne dla pasażerów z tyłu.

Skoda Superb II

Za Skodę Superb II z 2013 roku w dieslu (silnik 1,6, 105 KM) z przebiegiem ponad 200 000 km zapłacisz około 27 tysięcy. Tańsze są modele starsze albo z większym przebiegiem, dlatego musisz przekalkulować, co będzie lepszym rozwiązaniem. Ten model kombi do 30 tys. w I generacji był produkowany do 2012, a w drugiej – w latach 2008 do 2015 z silnikami:

  • benzynowymi od 1,4 do 3,6 V6 z mocą od 125 KM do 260 KM,
  • diesla od 1,6 do 2,0 z mocą od 105 KM do 170 KM.

Skoda Superb II wyróżnia się przede wszystkim w roli rodzinnego kombi dzięki dużej przestrzeni wewnątrz, zwłaszcza na tylnej kanapie, a także sporemu bagażnikowi. Jest to polecane kombi do 30 tys. dla osób, którym zależy na wygodzie obsługi. Auto zachęca do siebie świetnie wykonanym wnętrzem. Model ten jest ceniony również z uwagi na mocny silnik.

Volkswagen Passat B7

Volkswagen Passat kombi

źródło: Wikipedia/ Thomas doerfer, licencja CC 3.0

Za model w benzynie z silnikiem 1,4, z 2012 roku, a więc środka roczników, zapłacisz ok. 27 000 zł. Musisz jednak liczyć się z tym, że Volkswageny dostępne w sprzedaży w tym modelu często mają większe przebiegi – zwykle od 200 000 km. Możesz jednak znaleźć w tej cenie perełki, jak model premium z bogatym wyposażeniem. Dostępne są następujące modele kombi w ramach wybranej generacji:

  • silniki benzynowe od 1,4 do 3,6 i od 122 do 300 KM,
  • silniki diesla od 1,6 do 2,0 i od 105 do 177 KM.

Model produkowany w latach 2010-2014 cieszy się dużym zainteresowaniem przede wszystkim dzięki wytrzymałości oraz dobrej pracy silnika, która pozwala na dynamiczną jazdę. Obszerne tylne siedzenia i bagażnik mający 603 l pozwalają na wygodne przewożenie rodziny i bagaży.

Kia Ceed II SW

Model z 2014 roku z manualną skrzynią biegów i przebiegiem 150 tys. km, w dieslu z silnikiem 1,6 (128 KM) jesteś w stanie kupić już w okolicach 30 tysięcy złotych. Trzy pary bocznych okien o charakterystycznym kształcie sprawiają, że model ten prezentuje się niezwykle zgrabnie. W drugiej generacji produkowanej od 2012 do 2018 roku możesz wybierać spośród silników:

  • benzynowych od 1,0 do 1,6 (od 120 do 204 KM),
  • wysokoprężnych od 1,4 do 1,6 (od 90 do 128 KM).

Auto to wyróżnia się przede wszystkim przestronnym wnętrzem, w którym zmieścisz 4 pasażerów i kierowcę w komfortowych warunkach. Po złożeniu kanapy zyskujesz bardzo duży pojemnik, bo już przy rozłożonych kanapach ma on aż 530 l pojemności. Wysoka jakość wykończenia idzie w parze z niskim spalaniem.

Ubezpieczenie kombi do 30 tys.

Jeśli znalazłeś kombi przy założonym budżecie i wiesz, że ma dobre osiągi, jest komfortowe i bezpieczne, pozostaje kwestia ubezpieczenia. OC jest obowiązkowe dla każdego właściciela samochodu. Warto jednak przy ok. dziesięcioletnim aucie zastanowić się nad wykupieniem ubezpieczeń dodatkowych, m.in. AC i NNW.

W ramach tej dodatkowej ochrony możesz zyskać:

  • ubezpieczenie od żywiołów, kradzieży i zdarzeń losowych,
  • możliwość pokrycia przez ubezpieczyciela wszystkich kosztów napraw, nawet jeśli są wynikiem zdarzenia z Twojej winy.

Wiele zależy od tego, jaki pakiet wybierzesz i jak szeroka ma być ochrona. Poniżej znajdziesz wycenę dla jednego z modeli, które opisaliśmy w powyższym zestawieniu.

UbezpieczycielOCACASSNNWCena polisy
Trastitaktak (AC mini)taktak870 zł
Uniqataktak (AC mini)taktak1304 zł
mtu24.pltaktak (AC mini)taktak1416 zł
Beesafetaktaktaktak1713,47 zł
Benefiataktaktaktak1840 zł
Kalkulacja z dnia 23.10.2024 r. dla modelu Skoda Superb II z 2013 roku w dieslu, silnik 1,6, z przebiegiem 200 tys. km. Właścicielem jest 43-letni pan Jan z Krakowa, ojciec dwójki małych dzieci. Żona jest współwłaścicielką pojazdu.

Podsumowanie:

  • Wśród kombi do 30 tys. jesteś w stanie znaleźć modele nawet tylko dziesięcioletnie.
  • Większość modeli kombi to doskonałe samochody rodzinne, które sprawdzą się na co dzień i na dłuższe wyjazdy.
  • Przed zakupem sprawdź historię pojazdu i zwróć uwagę na newralgiczne punkty, które mogą świadczyć o konieczności napraw.
  • Zastanów się, czy nie warto rozszerzyć ubezpieczenia samochodu również na AC i NNW.
5/5

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Jakie kombi do 30 tysięcy?

    Wbrew pozorom masz duży wybór modeli kombi do 30 tys. Segment ten jest dość dobrze zagospodarowany modelami takimi jak np. Skoda Superb II i innymi opisanymi w zestawieniu. Prócz nich godne uwagi są m.in. Ford Mondeo IV Turnier czy Skoda Octavia II.

  2. Ile kosztuje najtańszy kombi?

    Najtańsze kombi jesteś w stanie kupić nawet za 15 tys. złotych, jeśli zależy Ci na pojeździe w niezłym stanie i o rozsądnym przebiegu. Pamiętaj jednak, że im starsze auto, tym więcej napraw może wymagać. Mowa oczywiście o pojazdach z rynku wtórnego. Ceny w salonach zaczynają się od 100 tys. zł za modele z podstawowym wyposażeniem.

  3. Jakie kombi w 2024 roku?

    Wiele zależy od tego, czego oczekujesz po samochodzie. Możesz sprawdzić, jak poradził sobie w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, jednak niewiele modeli kombi w ogóle do niego przystępuje. Zwróć uwagę przede wszystkim na stan techniczny auta, jeśli decydujesz się na model z rynku wtórnego.

  4. Jaki samochód kupić do 30000?

    Jeśli poszukujesz miejskich samochodów, dobrym wyborem może być na przykład Ford Mondeo IV czy BMW E90 z serii 3. Z kolei dla rodzin polecane są przede wszystkim kombi. Do 30 tysięcy możesz nabyć takie modele jak Volkswagen Passet B7.